Din mountain bike, în bicicletă de trekking

Odată inclus în proiect, următoarea problemă care se punea era… evident… bicicleta. Cea mai bună alegere ar fi fost o bicicletă specializată de touring, dar costurile ar fi fost prea mari. Așa că, după o scurtă evaluare a situației, am hotărât să împart tura cu un vechi prieten: bătrânul meu hardtail, un mountain bike Trek 6300 din 2008. Bicicleta asta m-a însoțit în nenumărate ture montane, de trekking, concursuri… de la munte până la mare.

Am ales bicicleta… a urmat provocarea tehnică de a o transforma într-un “World Traveller”. Avem două atuuri importante: 1. Bicicleta 2. Cinci ani de experiență în mecanică ciclistică.

Regulile sunt simple: am nevoie ca bicicleta să fie în primul rând comodă, eficientă, dar cel mai important, fiabilă. Bătrânul 6300 beneficiază de un cadru mountain bike cu o geometrie de concurs, ceea ce înseamnă o poziție sportivă și eficientă în mers. Ușurel, dar suficient de robust pentru a suporta rack-uri și coburi deopotrivă. Primul pas era făcut.

Ținând cont de numărul mare de kilometri pe care urmează să îi parcurgem, fiecare piesă care se învârte va trebui să facă asta cât mai lin. Cu obiectivul acesta în cap, m-am apucat de înlocuit piese şi angrenaje. Îmbunătăţirile pe care le-am făcut:

- primele în vizor – roțile – pleacă cele vechi, înlocuite cu altele noi – jante mai late, spițe mai rezistente, butuci pe rulmenți și, cel mai important, cauciucuri de trekking.
- transmisia – robustă și fiabilă, secretul pentru o tură fără probleme. Rapoarte alese în funcție de dificultatea traseului și masa totală a bicicletei. Întotdeauna am preferat ca totul să fie din același pachet, așa că am ales transmisia și comenzile din aceeași categorie. Același principiu – o funcționare lină, răspuns prompt, fără bătăi de cap.
- habitaclul și poziția au avut de suferit față de configurația inițială, devenind mai compactă, mai potrivită pentru un drum cu mai puține obstacole, dar cu mulți kilometri.
- frânele – niciodată de neglijat – deși ideea este să înaintezi, nu să încetinești, moștenit din “vechiul regim” montan. Sistem hidraulic pe disc, primește al treilea rând de plăcuțe noi după 5 ani de activitate intensă și o revizie înainte de marea plimbare.

Am terminat cu partea tehnică, urmează partea de accesorii. Aici am urmat exemplul bicicletelor lui Laur și Seba: rack-uri față/ spate, coburi față/ spate și nelipsita gentuță de ghidon. Farul și stopul nu trebuie să lipsească, indiferent că nu prea ne-am propus să circulăm noaptea. Nu de alta, dar noaptea nu vezi mare lucru.

Doi suporți pentru bidoane și un chit de reparat pana de cauciuc au fost ultimele retuşuri. Bicla e gata de tură.
Seems like we are all set! :)

Go-go-gooo!

Echipamente

Koga WorldTraveller



Atunci când am văzut prima oară o Koga WorldTraveller m-am îndrăgostit pe loc de ea. Și am știut că e doar o chestiune de timp până când voi avea una.

Au trecut doi ani de atunci. Azi sunt mândrul posesor al unei biciclete perfecte. Producătorul mi-a promis că bicicleta Koga este simbolul bicicletei perfecte. Iar în cei peste 1.000 de kilometri făcuți până în momentul în care a fost scris acest text, nu pot decât să te asigur că promisiunea producătorului e una confirmată de bicicletă.

by Seba


Vezi detalii

Sponsori & Parteneri